neděle 4. února 2024

Kroucené buchty s tvarohem

 Na recept jsem se inspirovala kamarádkou blogerkou Danuškou, která bydlí v Polsku.


Suroviny:

Těsto:

340 g hladká mouka

40 g másla

3 žloutka

4 lžičky vanilkového cukru

1 kostka droždí

125 ml mléka

2 kavové lžičky cukru

Tvarohová náplň:

500 g tvarohu

1 vejce

4 polévkové lžíce cukru

1 vanilkový cukr

1 vejce na potření

Postup:

Mléko ohřejeme a odlejeme do větší nádoby přidáme droždí a necháme odstát. Mouku prosijeme a přidáme trochu soli. 

Do zbýlého mléka přidáme roztopené máslo, cukr a žloutka. Vše zaděláme. Poté to vlejeme do mouky i z drožděma a ručně vypracujeme hladké elastické těsto uděláme kouli a necháme kynout.

Já mám doma pekárnu tak jsem těsto zadělávala v pekárně. Když je těsto vykynuté , těsto rozválíme na vále na 30x 60cm. Položíme na to tvarohovou náplň.

Těsto skládáme podél dlouhého boku do poloviny, a přikrýváme druhou volno části, vypadá to jako by bylo ze 3 části.

Potom si ostrým nožem si těsto rozdělíme na 12 kousků. Každý kousek po stranách v polovině otočíme do opačné strany.

Dáme na vyložený pečícím papírem plech potřeme rozšlehaným vejcem na 180 asi 20 minut.

Po upečení posypeme moučkovým cukrem.

TIP: droždí si můžeme také rozdrobit do mističky trošku pocukrovat a 10 minut vznikne kašička a je připraveno ke zpracování u každého těsta..

Žádné komentáře:

Okomentovat

Pirohy plněné masem a zelím

 Nejlepší pirohy dělavala moje babička. Suroviny na těsto: 2 hrnky mouky hladké 1 vejce 2 polévkové lžíce oleje špetka soli 1/2 hrnku teplé ...