pátek 14. června 2024

Domácí chléb dle Čištinky


 Tento chleba už peču moc dlouho, jak nedělám zrovna kváskový chléb. Naučila jsem ho péct i syna, který bydlí v zahraničí a u nich jsou takové chleboveky jak se říká.  Mám ho od kamarádky Tani, která je bydlí na Slovensku.

Těsto:

600g hladké mouky

300ml vody/já dávám drobet víc/

2g sušené droždí

20g solí

20g chlebového koření/ koření obsahuje-drcený kmín, mletý koriandr, drcený fenykl, drcenou smaženou cibuli, drcený sušený česnek/

trocha cukru

Do velké mísy nasypeme mouku a všechny sypké suroviny a přilijeme vodu. Vařečkou párkrát promícháme aby se vše spojilo.

Misku zakryjeme folii a vložíme do trouby protože tam je stabilní teplota. Necháme od večera do rána nakynout.

Ráno uvidíme jak nám krásně nakynulo. Těsto vyndáme na pomoučenou desku a od kraje do středu přeložíme aby se mouka s desky dostala do těsta.

Připravíme si oválný košík nebo ošatku/když nemáte můžete použít i oválnou misku/. Vložíme do ni utěrku hodně ji vysypeme moukou a vložíme do ní těsto. Necháme 1/2 hodiny kynout pak si zapneme troubu.

Troubu si dáme na 230stupňů, dáme do ní nahřát pekáč i s poklicí. Nahřatý pekáč vyndáme a s košíku těsto vyklopíme do pekáče trochu upravíme a zakryjeme a dáme péct.

Pečeme 1/2 hodiny. Pak odkryjeme a ještě 20 minut pečeme dozlatova aby se nám krásně dopekla kůrka. Hotový vyklopíme na mřížku a necháme vychladnout.

Já si vždy vše zkouším špejlí protože každá trouba peče jinak.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Karbanátky se sýrem

 Karbanátky vždy jde nějak vylepšit tak jsem vyzkoušela tento způsob. Suroviny: 500 g mletého masa / použila jsem krutí mleté maso/ 1-2 celé...