neděle 4. února 2024

Špaldová bábovka

Špaldová bábovka Špaldové bábovce se u nás říká /žarnovková/ recept mám od babičky, vždy když ji peču tak si vzpomenu na tatínka jak mi říkal upeč mi žarnovkovou bábovku já ti namelu i mouku na ni.

Suroviny:

4 žloutky

4 bílky

200 g mouka špaldová

200 g hnědý cukr

1dcl slunečnicového oleje

1dcl vlažné vody

1 prášek do pečiva

rozinky

Postup:

Nejdříve si ručním mixérem vyšleháme do tuha bílky. Do misky kde jsme si dali žloutky přidáme hnědý cukr, vanilkový cukr a vyšleháme. Poté přidáme olej a vlažnou vodu nakonec rozinky a zamícháme.       Do směsi pomalu přidáme špaldovou mouku z práškem do pečiva a vyšlehanými bílky a vše opět promícháme.                                                                                                                                                  Bábovkovou formu vymažeme tukem a vysypeme moukou nebo strouhankou. Já raději používám strouhanku.                                                                                                                                                     Dáme do trouby a pečeme na 160-170 stupňů asi 40 minut, dle trouby. Můžeme vyzkoušet špejli.            Upečenou bábovku vyklopíme a posypeme moučkovým cukrem.                                                             TIP: Do bábovky si můžeme přidat ořechy nebo i mletou čokoládu. 

Žádné komentáře:

Okomentovat

Dukátové buchtičky

Suroviny: 500g polohrubé mouky 1 kostka droždí 70g cukr písek 300ml mléka 2 vejce 100ml oleje 80g másla trocha soli citronová kura KRÉM: 700...