pátek 16. února 2024

Kynutý kakaový závin

 Dneska mi moje teta dala recept na tento závin, tak jsem ho vyzkoušela. Je opravdu moc dobrý ale příště dám více cukru /i když jako dia by se hodil/. 


Suroviny:

1-2 vejce /dle velikosti domácí jsou větší/

100 ml oleje

1 lžička cukru

120 ml mléka

260 g polohrubé mouky

špetka soli

1 kostka droždí

vejce na potření

Náplň:

3 polévkové lžíce holandského kakaa

3 polévkové lžíce moučkového cukru

1 polévková lžíce hladké mouky

roztopené máslo na pokapání

Postup:

Já na zadělání těsta použila pekárnu. Kdo nemá těsto se dělá klasicky ručně jako obvykle. Poté těsto necháme mírně posypané moukou přikryté kynout hodinu na teplém místě. Během kynutí si připrávte náplň / já do náplňě vždy ještě přidám trochu hladké mouky-náplň lépe vsákne a roluje se lépe/

Četla jsem to u kamarádky v receptu tak tu metodu používám. Po vykynutí těsto rozválíme na 0,5 cm plát -rovnoměrně posypeme směsí/náplní/. Jen trochu pocákáme máslem aby zůstala jen mírně vlhká. Na koncích si závin založíme aby nám neutekla náplň a srolujeme. Nakonec závin potřeme vejcem a dáme péct. Pečeme na 160-170st. dle trouby asi 25minut.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Pirohy plněné masem a zelím

 Nejlepší pirohy dělavala moje babička. Suroviny na těsto: 2 hrnky mouky hladké 1 vejce 2 polévkové lžíce oleje špetka soli 1/2 hrnku teplé ...