středa 4. září 2024

Jablečné koláčky


 Sezona jablek začíná. Kamarádka mi dala recept na tyto koláčky a jsou moc dobré.

Suroviny:

Těsto:

500g hladké mouky

100g másla nebo hery

1 celé vejce

1 žloutek

100g cukr krupice

1 kostka droždí

špetka soli

200ml mléka

Na drobenku:

100g cukr krupice

100g hrubé mouky

máslo

Jablečná náplň:

1,5kg jablek /nemusí ale být tolik/

100 až 150g cukr písek

skořice

na koláčky:

vejce na potření

Postup:

Všechny suroviny na těsto dáme do pekárny. Kdo pekárnu nemá musí zadělat klasicky ručně. Po vypracování těsta, těsto dáme do mísy a necháme kynout.

Jablka umyjeme oloupeme a nastrouháme nahrubo, vložíme do hrnce dáme cukr a skořicí a podusíme cca 10minut. Necháme vychladit.

Po vykynutí těsta s těsta uděláme váleček a nakrájíme na kousky /kousky dle toho jak velké chceme mít koláčky/. Z každého kousku vytvarujeme kuličku a přeneseme ji na plech vyložený pečícím papírem. Pomocí skleničky každou kuličku rozmáčkneme aby uvnitř vznikl důlek, ten naplníme připravenou náplni jablečnou. Koláče potřeme rozšlehaným vejcem a posypeme drobenkou.

Pečeme v předehřáté troubě asi na 170 cca 15minut a hlídáme aby měly správnou barvu. /zkouším špejli/ Po upečení posypeme moučkovým cukrem.

Já jsem do těsta přidávala trochu více mouky protože se mi nezdálo elastické, jak jsem zadělávala. Náplň která mi zbyla jsem nechala zamrazit.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Karbanátky se sýrem

 Karbanátky vždy jde nějak vylepšit tak jsem vyzkoušela tento způsob. Suroviny: 500 g mletého masa / použila jsem krutí mleté maso/ 1-2 celé...