pondělí 22. července 2024

Máslová vánočka


 Máslová patří také mezí oblíbené jak jsem psala už jsem zkoušela mnoho receptů tahle je moc dobrá. a také vydrží i když u nás moc ne.

Suroviny:

Na omládek:

150ml vlažné vody

1 kávová lžička sladěnky

35g čerstvého droždí

190g hladké mouky

Suroviny na omládek dobře umícháme v misce a zakrýté proti oschnutí necháme 1 hodinu kynout.

Přidáme Pak:

130ml vody

125g změklého másla

150g cukru

půl kávové lžičky soli

530g hladké mouky

15g rozšlehaného vejce / vejce rozšleháme 1-2 lžíce dáme do těsta a zbytek necháme na potření vánočky/. 

rozinky

Postup:

K omládku přidáme zbytek surovin, vypracujeme těsto které necháme 60-90 minut kynout.

Vykynuté rozdělíme na díly cca dvě vánočky. Každý kus těsta rozválíme 5 dílů na stejné prameny a upleteme vánočky. Na plechu je ještě necháme dobře nakynou a potřeme vejcem a posypeme plátky mandlí. 

Vložíme do vyhřáté trouby na 200stupňů a pak snížíme teplotu na 170stupňů. Pečeme asi 30 až 35 minut.

Já zkusila upéct i jednu velkou místo dvou. Jak se plete vánočka kdo nemá zkušenost mnoho návodu je na internetu nebo yotube hodně.

inspirovala jsem se receptem z netu.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Karbanátky se sýrem

 Karbanátky vždy jde nějak vylepšit tak jsem vyzkoušela tento způsob. Suroviny: 500 g mletého masa / použila jsem krutí mleté maso/ 1-2 celé...