úterý 6. února 2024

Domácí švestková povidla

 Tento rok jsem dělala dva druhy povidel 1 klasicky od babičky a ten jsem našla na internetu je trochu jiný než klasická tak uvidím.


Suroviny:

Budeme potřebovat vyzrálé až přezrálé švestky

krupicový cukr

citronovou šťávu nebo vinný ocet

badyán, skořici, hřebíček, rum

Postup:

U přezrálých švestek moc cukru není třeba, jinak počítáme na zhruba 100g vypeckovaného ovoce.

Komu by přišlo málo sladké přidá cukr.

Nejdříve švestky omyjeme zbavíme stopek vypeckujeme a necháme okapat. Vypeckované švestky umeleme na masovém mlýnku nebo je rozmixujeme ručním mixerem na kaši. Vznikne nám hustá ovocná kaše.

Dle chuti si připravíme koření: badyán, skořicí, hřebíček které umeleme najemno. Z každého nám bude stačit 1-2 špetky abychom povidla lehce ovoněli.

Pomleté švestky dáme do hrnce nejlépe ze širokým dnem. Za téměř stálého míchání vaříme 1 hodinu. Pak přidáme šťávu z 1 citronu nebo 125ml vinného octu. Já jsem použila na 1,5 kg švestek šťávu z 1 citonu a 100g cukru. Oslazená povidla vaříme další 1,5 až 2 hodiny podle požádované hustoty a pravidelně mícháme. 

Hotová povidla by měla odpadávat z vařečky, v závěru povidla ochutíme kořením a rumem. Není třeba zavařovat -horké povidla naplníme do sklenic a uzavřeme. Otočíme a necháme vychladnout.

TIP:Pro větší trvanlivost kapneme va sklenicích na povrch trochu rumu, po vychladnutí by se nám měl vytvořit škraloup.



Žádné komentáře:

Okomentovat

Pirohy plněné masem a zelím

 Nejlepší pirohy dělavala moje babička. Suroviny na těsto: 2 hrnky mouky hladké 1 vejce 2 polévkové lžíce oleje špetka soli 1/2 hrnku teplé ...