pátek 29. března 2024

Ořechový hrničkový mazanec


 Suroviny:

3 hrnky polohrubé mouky

9 polévkových lžíc cukr písek

1/2 kostky rozpuštěného másla

1 kostka droždí/ můžeme použít i sušené/

2 žloutky

1/2 hrnku vlažného mléka

1 vanilkový cukr

špetka soli

citronová kůra

100g mletých ořechů, můžeme dát i více dle chuti

žloutek na potření

plátky mandlí na posyp

Nejdříve si uděláme kvásek, do vlažného mléka dáme droždí lžíci cukru a necháme odležet.

V míse smícháme mouku s cukrem ale už jen 8 lžíc cukru,1 lžíci jsme dali do kvásku. Vanilkový cukr,

citronovou kůru a mleté ořechy a sůl.

Nakonec vše zalijeme kváskem, zamícháme a přilijeme máslo a propracujeme v pevné těsto. Do těsta si můžeme přidat i rozinky. Pak necháme kynout asi 1 hodinu.

Poté si uděláme bochánek na středu nožem uděláme křížek, pomažeme žloutkem a posypeme mandlemi.

Těsto jsem si zadělala v pekárně takže kdo má může použít. Měla jsem ale dvojitou dávku tak jsem ze zbytku nadělala rohlíčky.

Dáme na pečicí papír a dáme do trouby -pečeme 45 minut ve středně vyhřaté troubě já měla 160stupňů.

Kontrola špejli zdali je hotov.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Pirohy plněné masem a zelím

 Nejlepší pirohy dělavala moje babička. Suroviny na těsto: 2 hrnky mouky hladké 1 vejce 2 polévkové lžíce oleje špetka soli 1/2 hrnku teplé ...