neděle 18. února 2024

Kakaové vějíře


Těsto:

500g mouka hladká

200ml mléko

25g droždí

1 polévková lžíce medu

1 žloutek

3 polévkové lžíce cukru

70g hera /rozpuštěná/

trocha soli, vanilkový cukr

Náplň:

3 polévkové lžíce kakao

4 polévkové lžíce cukr písek

Na potření-olej hera nebo máslo

Na přípravu těsta jsem použila pekárnu kde mi těsto i vykynulo. Na pomoučeném vále jsem těsto rozdělila na dvě stejné části. Těsto rozválíme do tvaru obdélníku o tloušťce 2-3mm. Potřeme máslem nebo olejem.

Na těsto naneseme rovnoměrně nádivku, uhladíme a jemně vtiskneme do těsta /zády polévkové lžíce/. Stočíme pevně do závinu a rozdělíme na 4 stejné části. Stejný postup i s druhou polovinou těsta.

Každý díl nakrojíme do hloubky 1cm v odstupech, dolů jsem ho nedokrájela a nechala neporušený pás asi 0,5cm. Nakrájené části rozvineme do tvaru vějíře. Potřeme rozpuštěným máslem nebo herou.

Pečeme ve vyhřaté troubě 25 minut na 180st.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Pirohy plněné masem a zelím

 Nejlepší pirohy dělavala moje babička. Suroviny na těsto: 2 hrnky mouky hladké 1 vejce 2 polévkové lžíce oleje špetka soli 1/2 hrnku teplé ...