středa 14. února 2024

Makové koláčky


 Suroviny:

250 ml mléka

100 g cukr písek

100 g oleje/může být i 50 g sádla a 50ml oleje/

2 žloutky

trochu soli

1 kostka droždí

500 g polohrubá mouka

Maková náplň:

150 g mletého maku

200 ml mléka

3 lžíce cukru

1/2 lžičky skořice

citronová kúra, rozinky

+

vejce na pomazání

mandle na ozdobu

Postup:

Já jsem na zadělání těsta použila pekárnu kde mi těsto i vykynulo. Kdo nemá pekárnu zadělá si těsto klasicky ručně a dá kynout. Vykynuté těsto rozdělíme na kousky dle toho jak je chceme mít velké. Z každého kousku uděláme kuličku a dáme na papírem vyložený plech. Poté dnem skleničky kuličku rozplácneme tak aby zůstaly okraje koláčků. Na dno koláčků dáme makovou náplň a ozdobíme mandlí. Okraje potřeme vejcem a dáme péct na 10 minut do vyhřaté trouby na 200-záleží na troubě.

Z této dávky jsem měla 14 koláčků.

Maková náplň:

Do kastrolu dáme mletý mák a zalijeme mlékem, přidáme cukr, citronovou kúru, skořici, rozinky až nakonec. Za stálého mícháni mák povaříme dokud se mléko neodpaří a náplň nezhoustne. Nakonec se přidají rozinky-necháme vychladnout a poté se plní.


Žádné komentáře:

Okomentovat

Pirohy plněné masem a zelím

 Nejlepší pirohy dělavala moje babička. Suroviny na těsto: 2 hrnky mouky hladké 1 vejce 2 polévkové lžíce oleje špetka soli 1/2 hrnku teplé ...