pondělí 26. února 2024

Masové kuličky se smetanovou omáčkou


 Suroviny:

500g mletého masa

1 vejce

1 vařený brambor

50g kysané smetany

50ml mléka

1 cibuli, 2 stroužky česneku

strouhanku

sůl, pepř

Na omáčku:

2 polévkové lžíce másla

2 polévkové lžíce mouky

cca 300ml vývaru

200ml sladké smetany na vaření

1 lžička hořčice může být i dijonská

2 lžičky sojové omáčky

Cibuli a česnek nakrájíme na kostičky a do masa přidáme všechny suroviny. Pak uděláme kuličky. Kdyby byla směs moc řídká přidáme trochu strouhanky. Kuličky opečeme ze všech stran na oleji do zlatova. Vyndáme na ubrousek a necháme okapat. Pak si připravíme omáčku.                                            Na omáčku uděláme máslovou jíšku a zalijeme studeným vývarem. Přidáme hořčici a necháme chvíli povařit.  Nakonec přilijeme smetanu a dochutíme.

Já masové kuličky dělala z mletého masa ale měla by se použít plec. Ale musela by se pomlít na hladkou hmotu. Protože jsem nedělala z plece tak jsem je ještě před smažením obalila v hladké mouce.   Recept od kamarádky mám z plece. Podáváme z bramborovou kaší.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Pirohy plněné masem a zelím

 Nejlepší pirohy dělavala moje babička. Suroviny na těsto: 2 hrnky mouky hladké 1 vejce 2 polévkové lžíce oleje špetka soli 1/2 hrnku teplé ...