pátek 16. února 2024

Ořechový závin


 Suroviny:

350 g hladká mouka

150 g kysaná smetana

50 g máslo

1 prášek do pečiva

3 žloutky

trocha soli

Náplň:

400g mleté vlašské ořechy

200g cukr písek

2 sáčky vanilkový cukr

100g rozinky

1dcl mléko horké

1dcl rum

Postup:

Ze surovin jsem připravila polotuhé těsto, které jsem nechala v chladu odstát. Mouku nebo smetanu si upravte dle sebe neboť každá mouka saje jinak tekutiny.

Nádivku jsem udělala tak že jsem pomlela ořechy a spařila horkým mlékem, přidala rozinky namočené v rumu cukr písek i vanilkový cukr. Těsto jsem na pomoučeném vále rozválela na dva pláty, které jsem naplnila připravenou nádivkou. Dala na plech vyložený pečícím papírem, potřela rozšlehaným žloutkem a dala péct. Pečeme na 180st asi 45minut.

S těstem se dobře pracuje je elastické a při pečení nepraská! Inspirovala jsem se receptem na nettu.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Pirohy plněné masem a zelím

 Nejlepší pirohy dělavala moje babička. Suroviny na těsto: 2 hrnky mouky hladké 1 vejce 2 polévkové lžíce oleje špetka soli 1/2 hrnku teplé ...