pondělí 8. dubna 2024

Borůvkový koláč s tvarohovou náplní


 Tento Borůvkový koláč mi byl ještě z mého starého blogu KOUZELNÁ VAŘEČKA co mi zanikl /odcizen/ a různýma lidma i časopisama sdílen. I když jsem na jeden časopis reagovala a napsala jim nikdy se nikdo neozval. Ani bych na to nepřišla kdyby kamarádka co taky peče to nesdílela s jedněch stránek jako jejich.
Receptů je spoustu vždy jsou něčím podobné. Ale když už tak ať každý vyzkouší. Já mám blog pro všechny  a také pro sebe abych zde měla recepty.

Těsto:

200g hery

400g hladké mouky

120g moučkového cukru

2 žloutky

1 polévková lžíce mléka

1 lžička citronové šťávy

Náplň:

500g měkkého tvarohu

150g moučkového

2vejce

40g másla

citronová kůra

borůvky

Drobenka:

150g polohrubé mouky

150g moučkového cukru

2-3 polévkové lžíce hery

Mouku smícháme s cukrem, přidáme nakrájenou heru, žloutky, citronovou šťávu a mléko.

Vypracujeme hladké těsto, které dáme vychladit. Mezitím si připravíme náplň.

Změklé máslo utřeme s cukrem, citronovou kůrou a vejci, za stálého míhání přidáme tvaroh a dobře promícháme.

Borůvky očistíme omyjeme a necháme okapat.

Připravené těsto rozválíme na pomočeném válu na plát, který opatrně přeneseme na plech vyložený pečícím papírem.

Potřeme ho tvarohovou náplni a dáme do trouby na 190 stupňů zapéct až lehce zrůžoví.

Přísady na drobenku dobře promneme.

Předpečený koláč vyjmeme z trouby, posypeme rovnoměrně borůvkami, které lehce ještě posypeme vanilkovým cukrem, posypeme drobenkou a dáme péct do růžova.

Tento recept mám od své tchýně, která ho vždy pekla jak byla borůvková sezona. 





Žádné komentáře:

Okomentovat

Pirohy plněné masem a zelím

 Nejlepší pirohy dělavala moje babička. Suroviny na těsto: 2 hrnky mouky hladké 1 vejce 2 polévkové lžíce oleje špetka soli 1/2 hrnku teplé ...