čtvrtek 13. června 2024

Dalamánky jogurtové


 Tento recept jsem o viděla na webu jen jsem si upravila suroviny. Na posyp jsem si dala kmín a sůl a olivový olej. Jsou to neobvyklé dalamánky protože se tam dává jogurt ale opravdu stojí za to je upéct. Já je pekla prvně hne dva dny po sobě mizely ještě teplé....

Suroviny:

250ml mléka

150ml bílého jogurtu

1 polévková lžička olivového oleje

2 kávové lžičky soli

1,5 hrnku hladké mouky

1 hrnek žitné mouky

1 lžička cukru

1 kostka droždí

na posyp: hrubá sůl, kmín

Já těsto jako skoro vždy zadělala v pekárně. Do pekárny vložíme všechny suroviny v uvedeném pořadí a zapneme. Kdo nemá pekárnu zadělá klasický ručně.

Zadělané těsto vyndáme dáme do mísy a necháme vykynout. Hotové těsto propracujeme a rozdělíme na 10 ks. Z každého kousku vytvoříme kuličku, kterou trochu zmáčkneme.

Dalamánky naskládáme na plech vyložený pečícím papírem a necháme ještě 15minut v klidu. Pak je potřeme vodou a posypeme solí a kmínem. Každý dalamánek nařízneme uprostřed ostrým nožem.

Vložíme do trouby vyhřáté trouby na 200stupňů a pečeme asi 20minut. Já pekla kolem 30 minut záleží jak komu peče trouba. Pečeme dozlatova.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Karbanátky se sýrem

 Karbanátky vždy jde nějak vylepšit tak jsem vyzkoušela tento způsob. Suroviny: 500 g mletého masa / použila jsem krutí mleté maso/ 1-2 celé...