pátek 14. června 2024

Dalamánky


Tady tyto dalamánky se můžou dělat jak s droždí tak i kvásku. Mám ho kamarádky Michaely Rau, která jej původně objevila také na webu a pak také experimentovala. Míša už má vydanou i knihu o pečení.

Suroviny:

350g hladké mouky

200g žitné chlebové mouky

325g vlažné vody

10g octa

10g soli

3g drceného kmínu

3g celého kmínu

20g čerstvého droždí

1 lžička cukru

Nejdříve si do mísy rozdrobíme droždí, zasypeme troškou cukru a necháme stát dokud se nerozpustí na kašičku nebo si zaděláme klasický kvásek.

Ke drožďové kašičce přidejte ostatní suroviny a vypracujte hladké těsto. Já použila na zadělání pekárnu.

Hotové těsto necháme 45-60minut kynout.

Po vykynutí si těsto rozdělíme na 10dílů nebo kdo chce může si vážit aby každý kousek měl tak 85g.

Jednotlivé díly v ruce poválíme do libovolného tvaru a naskládáme na plech na pečící papír. Přikryjeme a ještě necháme chvíli kynout.

Dalamánky před pečením nařízneme a pokropíme vodou a posypeme solí a kmínem.

Vedle trouby si nachystáme hrnek s vodou. Troubu dáme nahřát na 250stupňů a dospodu dáme plech.

Dalamánky dáme do trouby na rozehřátý plech chrstneme vodu z hrnku a rychle troubu zavřeme aby uniklo co nejmíň páry. Během pečení to udělejte ještě jednou.

Pečeme asi 15-20minut záleží na výkonu trouby ale nechte je propéct.

Já si vyzkoušela špejli a pekla jsem na 220stupňů. Po upečení přendáme na mřížku vychladnout.

 

Žádné komentáře:

Okomentovat

Karbanátky se sýrem

 Karbanátky vždy jde nějak vylepšit tak jsem vyzkoušela tento způsob. Suroviny: 500 g mletého masa / použila jsem krutí mleté maso/ 1-2 celé...