čtvrtek 13. června 2024

Domácí chléb 2


Od doba co si doba peču chléb, a stále zkouším nějaké recepty i na pečivo co mám i po mamince, babičce a ještě od kamarádek v obchodě koupím občas. I když ty některé recepty se až tak moc neliší já spíše zkouším měnit mouku.

Tento chléb není složitý.

Suroviny:

600g chlebové mouky

1 kostka droždí/ můžeme použít i sušené/

sůl

chlebové koření kdo nemá stačí kmín

trochu cukr písek

Do velké mísy dáme chlebovou mouku a všechny sypké suroviny a zalijeme vodou. Vařečkou promícháme aby se vše spojilo. Já si těsto převážně zadělávám v pekárně. 

Poté zadělané těsto těsto v misce přikryjeme potavinářskou folii a necháme kynout 8-10hod. 

Klidně si těsto můžeme zadělat večer dát ho do trouby tam je stabilní teplota a nechat kynout do rána.

Vykynuté těsto vložíme do vysypané ošatky moukou a necháme kynout ještě 1/2 hodiny.

Mezitím si do trouby dáme nahřát pekáč i s poklicí /nebo můžete upéct na pečícím kameni /

Pekáč vyndáme opatrňě těsto vyklopíme do nahřátého pekáče i s poklicí na 1/2 půl hodiny na 250stupňů.

Poté pekáč vyndáme poklici sundáme vrátíme zpět na 20 minut aby se nám krásně dopekla kůrka.

Upečený chleba vyklopíme na mřížku.

Tento chleba patří mezi mé oblíbené ale radši je dát místo chlebové mouky hladkou mouku kdo má rád větší dírky, jak je hladká se udělají.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Karbanátky se sýrem

 Karbanátky vždy jde nějak vylepšit tak jsem vyzkoušela tento způsob. Suroviny: 500 g mletého masa / použila jsem krutí mleté maso/ 1-2 celé...