pátek 14. června 2024

Domácí housky se strouhaným sýrem


 Lahodné domácí housky se strouhaným sýrem. Dlouho jsem chtěla tyto housky upéct. Recept mám od své tety.

Suroviny:

600g polohrubá mouka

10g cukr písek

30ml řepkového oleje

250ml teplé vody

1 kostka droždí

sůl

200g strouhaného sýra /gouda nebo eidam/

Droždí rozdrobíme, přidáme cukr, lžičku mouky a trochu vody promícháme a počkáme než nám vykynou.

Pak do větší mísy prosejeme mouku, přidáme vzešlý kvásek, řepkový olej, špetku soli, strouhaný sýr a vodu.

Uhněteme těsto přikryjeme utěrkou a necháme 1 hodinu kynout-těsto nám musí zdvojnásobit objem.

Vykynuté těsto prohněteme a rozdělíme na kousky, / vyjde jich 9/ kdo je chce mít všechny úplně stejné může použít váhu a kousky si přesně vážit na cca 125g.

Každý kousek těsta zpracujeme na tvar housky a dáme na plech vyložený pečicím papírem kde necháme ještě 30minut kynout.

Mezitím si předehřejeme troubu na 210stupňů, vykynuté housky trochu posypeme moukou a uděláme/ nožem k nařezáváni těsta nebo obyčejným ostrým nožem zářez/.

Takto připravené housky vložíme do trouby a pečeme asi 15minut do hezkého zhnědnutí /dle trouby/.

Upečené dáme na mřížku vychladit. Do housek můžeme přidat i chia semínka.

Já jsem těsto si zadělala v pekárně.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Karbanátky se sýrem

 Karbanátky vždy jde nějak vylepšit tak jsem vyzkoušela tento způsob. Suroviny: 500 g mletého masa / použila jsem krutí mleté maso/ 1-2 celé...