čtvrtek 13. června 2024

Housky s jogurtem


 Suroviny:

500g hladké mouky

1 hrnek mléka

1 kávová lžička soli

špetka cukru

3 polévkové lžíce oleje

3 polévkové lžíce jogurtu

1 kostka droždí

Na potření:

1 vejce

Posyp:

mak, hrubá sůl, sezam, kmín

Já jsem jako skoro vždycky zadělávala těsto v pekárně. Kdo nemá pekárnu nejdříve udělá: z mléka droždí špetky cukru vzejít kvásek.

Poté všechny suroviny pořádně promícháme a necháme kynout asi 1 hodinu na teplém místě.

Vykynuté těsto nakrájíme na kousky můžeme udělat klasicky housky anebo také uplést ze dvou copů.

Hotové housky na plech vyložený pečícím papírem a necháme 30minut kynout. Kdo chce má doma formu na značení tvaru housek malinko přitlačí.

Pak potřeme vajíčkem a posypeme dle chuti.

Dáme péct do předem vyhřaté trouby a pečeme na 160stupňů. Zkoušíme špejlí.

Já jsem do receptu musela přidat trochu více mouky než těsto bylo takové jak má být.

Tento recept jsem našla na internetu tak jsem vyzkoušela.



Žádné komentáře:

Okomentovat

Karbanátky se sýrem

 Karbanátky vždy jde nějak vylepšit tak jsem vyzkoušela tento způsob. Suroviny: 500 g mletého masa / použila jsem krutí mleté maso/ 1-2 celé...